انتخاب گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس های بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر جزء اولین تجهیزات موردنیاز برای نصب بالابر است. در وزن‌های کم توصیه بر این است که از وینچ استفاده شود. البته وینچ محدودیت‌هایی نیز دارد. وینچ برقی تک فاز عموماً در بازار برای یک کابل حدود 600 تا 800 کیلو نهایتاً بار بلند خواهد کرد. این در حالی است که به‌صورت دو کابل (رفت و برگشتی ) این قابلیت دو برابر خواهد شد. لذا گیربکس بالابری در مغازه‌ها، رستوران‌ها، ادارات و فروشگاه‌ها، برای انتقال بار بین طبقات، کاربرد فراوانی دارد. ساختار گیربکس بالابر با گیربکس آسانسور خیلی متفاوت است و اصلاً از بالابر معمولی ساختمانی نباید به‌عنوان نفربر استفاده کرد.

 

اجزای گیربکس بالابر

گیربکس بالابر یک گیربکس حلزونی است که از یک ماردون و یک دنده‌برنجی تشکیل‌شده است. به‌صورت معمول این گیربکس با نسبت 1 به 46 تا 1 به 56 استفاده می‌شود. البته بسته به نیاز مصرف‌کننده می‌توان نسبت‌های مختلف برای بالابر نصب کرد. هرچه نسبت بالاتر باشد سرعت بالابر کمتر خواهد بود. در حقیقت نسبت در گیربکس بالابر همان نسبت تبدیل دور الکتروموتور به دور خروجی گیربکس است. گیربکس بالابر عموماً به‌صورت VF نرمال استفاده می‌شود VF. نرمال به این معناست که شافت ورودی گیربکس با تسمه فولی به الکتروموتور متصل بوده و در خروجی بدون فلانچ است. این قابلیت علاوه بر این‌که کمک می‌کند با تغییر قطر فولی دور گیربکس را تغییر داد، در صورت قفل شدن گیربکس یا بار زیادی الکتروموتور آسیب کمتری می‌بیند.

 

کدام گیربکس صنعتی بالابر مناسب‌تر است؟

اصولا برای بالابرهای صنعتی از گیربکس حلزونی استفاده می‌شود. هرچند گیربکس‌های دیگر نیز ممکن است کارایی لازم را داشته باشند؛ اما گیربکس حلزونی گزینه بهتری برای این کار به‌حساب می‌آید. گیربکس حلزونی با توجه به ویژگی‌های ساختاری که در مقالات قبلی به آن اشاره‌کرده‌ایم، می‌تواند وظیفه انتقال دور از الکتروموتور بالابر را به‌خوبی انجام دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که لازم است گیربکس صنعتی بالابر داشته باشد، قابلیت قفل شدن است. این قابلیت در گیربکس حلزونی وجود دارد به این صورت که اگر موتور دچار مشکل شود، بالابر (در نسبت های 40 تا 70) به جای خود برنمی‌گردد و همان‌جا متوقف می‌شود. این ویژگی برای عدم ایجاد خطر برای فرد یا باری که روی بالابر قرار دارد ضروری است.

اینکه چه نوع از گیربکس صنعتی در بالابر مورد استفاده قرار گیرد، بستگی به نوع بالابر و میزان بار مجاز آن دارد. اکثر گیربکس‌های استفاده شده در بالابر، از نوع حلزونی و در سایز کوچک هستند. هرچند توان آن ممکن است متفاوت باشد. البته گیربکس صنعتی بالابر می‌تواند بزرگ و با توان بیشتر هم باشد که بر روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. به‌طورکلی انتخاب گیربکس برای بالابر باید دقیق و بر اساس اصول باشد. اگر قصد تعویض گیربکس صنعتی بالابر را دارید، حتما با یک کارشناس مشورت کنید. خرید گیربکس قوی‌تر ممکن است هزینه بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد و گیربکس بی‌کیفیت و ضعیف‌تر از نیاز شما نیز نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

 

بهترین گیربکس بالابری

گیربکس بالابر رستمی یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین انواع گیربکس حلزونی به شمار می‌رود. این کالا با داشتن پوسته چدنی مرغوب و اجزای به کار رفته در آن دارای مواد اولیه باکیفیت می باشد.

 

 

گیربکس سایز 86 عموماً برای بارهای تا نهایتاً 500 کیلوگرم پیشنهاد می‌شود. برای بارهای تا 800 کیلوگرم سایز 110 پیشنهاد می‌شود. برای بارهای سنگین‌تر نیز از سایزهای بزرگ‌تر گیربکس حلزونی استفاده می‌شود. باید توجه داشت که انتخاب صحیح گیربکس حلزونی توسط افراد باتجربه بالا از هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد کرد.

 

قیمت گیربکس صنعتی بالابر

برای خرید گیربکس صنعتی بالابر بهتر است به سراغ فروشگاه‌های معتبر و البته تخصصی بروید. فروشگاه‌های عمومی نمی‌توانند گزینه مناسبی برای خرید این نوع کالا باشند. در فروشگاه‌های تخصصی می‌توانید با فروشنده گفتگو کنید یا اگر خرید اینترنتی انجام می‌دهید، اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری را در سایت مشاهده کنید.

 

 

 

قیمت گیربکس صنعتی بالابر هم به نوع گیربکس و کیفیت و برند آن وابسته است و هم از فروشگاهی که از آن خرید خود را انجام می‌دهید. هر مقداری که کیفیت این نوع از کالای صنعتی بالاتر باشد، احتمالا قیمت بالاتری دارد. همچنین با توجه به اهمیت ایمنی در این نوع گیربکس، طراحی ایمن‌تر کاربرد گیربکس صنعتی بالابر باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. البته تمامی این موارد در شرایطی است که شما خرید خود را از سایت مطمئن و تخصصی انجام دهید.

موسسه فنی بوش ارائه دهنده انواع خدمات در تمامی زمینه های صنعتی ، کشاورزی و … همچنین مشاوه در زمینه انواع تاسیسات می باشد.

 

تعمیر گیربکس بالابر

تعمیر گیربکس بالابر عموماً صرفه اقتصادی ندارد و پیشنهاد همواره بر این است که گیربکس بالابر جایگزین شود.

 

نکات مهم در مورداستفاده از گیربکس بالابری

  • اگر از کوپل مستقیم گیربکس بالابر با الکتروموتور استفاده می‌کنید، حتماً از موتور ترمز دار استفاده شود که در هر ارتفاعی که نیاز دارید بالابر بایستد.
  • گیربکس بالابر دارای پوسته آلومینیوم را در مکان‌هایی که ضربه کمتر است استفاده کنید که کمترین آسیب به پوسته برسد.
  • گیربکس بالابر با نسبت تبدیل پایین‌تر از 40 عموماً برگشت‌پذیر است و باید به این نکته توجه داشت که برای نسبت تبدیل بیش از 80 نیز به دلیل ریز شدن دنده‌ها، احتمال خورد شدن دنده گیربکس بالا می‌رود.

 

سخن پایانی برای گیربکس بالابر

بهتر است هم در هنگام خرید بالابر و هم در هنگام تعویض گیربکس بالابر، به کیفیت و اصالت گیربکس صنعتی بالابر توجه داشته باشید. اگر دقت لازم را در این زمینه به کار ببندید، کارایی بالابر و عمر آن تضمین شده خواهد بود و شما مشکل کمتری در زمان استفاده از آن خواهید داشت. اگر تا به حال برای خرید گیربکس بالابر اقدام کرده‌اید و تجربه موفق و ناموفقی داشته‌اید، حتما با ما و خوانندگان این مطلب در قسمت نظرات مطرح کنید. اطلاعات تجربی شما به بهبود خرید و استفاده از این نوع گیربکس کمک خواهد کرد.

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *