پمپ های وارمن ( اسلاری ) و خصوصیات آن

پمپ های وارمن ( اسلاری ) و خصوصیات آن

پمپ های وارمن از جمله ی مهمترین وسیله ی کاربردی در صنایع معدنی می باشند. همانطور که می دانیم از دشوارترین مراحل در صنایع معدنی جابه جایی سیالات خورنده و ساینده می باشد. از این رو انتقال این نوع مواد نیازمند وسیله هایی می باشد که مقاومت بالایی در برابر خوردگی فیزیکی و شیمیایی داشته باشد. پمپ وارمن از جمله ی وسیله هایی می باشد که  این مقاومت را دارد و برای انتقال سیالات حاوی سیلیس که خوردگی بالایی دارند می توان از این نوع پمپ استفاده نمود .

پمپ وارمن از جمله ی پمپ های سانتریفیوژی می باشد که از آن ها در جهت انتقال سیالات با ذرات بسیار سخت ، لایروبی و احیای زمین و …. استفاده می شود . از نقاط قوت این پمپ ها می توان به محدوده ی وسیع آب بند و سیلندر و قابلیت تغییر کاربرد پروانه اشاره نمود . پمپ وارمن به دلیل کیفیت بالای ساخت و دامنه ی وسیع تولید ، راندمان بالا و قابلیت کار در شرایط سنگین از جمله ی پمپ های قدرتمند در زمینه ی انتقال سیالات می باشد و گستره ی وسیعی از کاربرد در صنعت را فرا گرفته است .

 

 

انواع پمپ های وارمن :

  • پمپ های محوری وارمن
  • پمپ افقی وارمن
  • پمپ عمودی وارمن
  • پمپ سانتریفیوژ وارمن

 

 

خصوصیات پمپ وارمن :

پمپ های وارمن طراحی کمپانی وارمن در استرالیا می باشند . این کمپانی تمامی ویژگی های یک کالای ایده آل را در بر می گیرد . این پمپ ها علاوه بر مقامت در برابر ساییدگی ، در برابر خوردگی مواد اسیدی نیز مقاوم می باشند. همچنین تعمیر و نگهداری آن ها راحت می باشد . در  پمپ های وارمن حداکثر فشار قابل انتقال  7 بار می باشد و دبی آن 5000 متر مکعب بر ساعت می باشد .

این نوع از پمپ ها می توانند از دو نوع پروانه ی لاستیکی و یا پروانه فلزی تولید شوند . در  متریال پمپ های وارمن میزان کروم و منگنز به کاربرده شده از جمله ی حساسترین عناصر موجود در ساخت این قطعات می باشد . در پمپ های وارمن برای  آب بندی از سیل مکانیکی خاصی استفاده می شود . همچنین برای شستشوی این سیل ها، شیر آب مجزا به کار برده می شود و به سیالات اجازه تماس با سیل های مکانیکی داده نمی شود ، بنابرین همین عوامل تخریب وسیله را کاهش می دهند و بر طول عمر آن ها می افزایند .

 

 

موارد کاربرد پمپ وارمن

پمپ های وارمن کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارند که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

  • صنایع معدنی و معادن سنگ آهن
  • صنایع فولاد
  • صنایع کاشی کاری و سرامیک
  • کارخانه جات استحصال طلا

این پمپ ها همچنین جهت پمپاز گل و همچنین انتقال زغال سنگ و لایروبی اراضی به کار برده می شوند . از پمپ های وارمن جهت انتقال پسماند های حاوی ذرات ریز و درشت و انتقال کنسانتره های معدنی ، دوغاب سنگ آهک و انتقال سیلیس و انتقال پسماند طلا و ..  نیز به کار گرفته می شود .

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *